København

Min første tur til København.

Jeg havde glædet mig rigtig meget de sidste dage – Jeg havde rejsefeber! Jeg glædede mig til at komme af sted. Først ankom Linda og Mette, også skulle vi af sted med taxa. Vi blev sat af ved Rødekro station, hvor vi spiste lidt mad inden vi skulle med toget. Jeg blev liftet op på toget - også var det afgang mod hovedstaden. Det var meget behageligt at rejse med tog, det vil jeg gøre igen, hvis jeg skulle af sted. I toget fik vi en masse god snak og alle havde rejsefeber. Da vi ankom til hovedbanegården holdt der en taxa, der kørte os til Hotel Cabin, hvor vi skulle bo de næste tre dage. Da vi var ved at checke ind, ringede min bror, og spurgte om vi var kommet godt til København. Derefter fandt vi vores værelser. De var lidt små, men det skulle nu nok gå. Det havde været en lang tur, så nu havde vi brug for en pause. Derefter gik vi ud for at spise og fik god mad. Da vi gik hjem mod hotellet kom der pludselig en løbende som råbte mit navn. Det var Christian, min gamle Ledsager. Vi fik os en lille hurtig snak.

Hjemme på hotellet slappede vi af i sofaerne og fik en snak om dagen, der var gået. En dejlig dag var snart nået til ende!

TORSDAG D. 27. 05.10.

Vi stod op Kl. 8 - fik et bad, og spiste morgenmad på hotellet. Derefter var der tid til shopping. Vi gik ind på strøget, hvor jeg fik prøvet en masse sko, men det var ikke lige de rigtige. Vi var også i en tøjbutik, hvor jeg købte en gave til min bror og en T-shirt til mig selv. Vi spiste middagsmad på 4. sal i Illum, hvor vi kørte op med en sindssyg elevator! Den var nemlig bygget af glas, så man kunne kigge ud over det hele. Jeg fik en kæmpe sandwich med tun salat. Lidt svær at spise... Efter frokosten stod den på shopping igen. Vi gik ind i en anden skobutik, hvor jeg fik et par seje Nike støvler. Vi holdt pit stop på en cafe, hvor vi fik en kæmpe soft-ice og her skulle jeg mødes med min bror. Min bror kom og herrerne og damerne delte sig, Min bror og jeg gik ned i en park. I tidernes morgen var parken en gammel havn, der var stadig bevaret de ringe, hvor skibene havde været fortøjet. Her tog min bror nogle billeder af mig, og vi satte os på en bænk, hvor vi fik en god snak. Derefter gik vi på shopping. V i kiggede på bøger, musik m.m. Aftensmaden spiste vi på en græsk restaurant, men da var jeg ved at være godt træt. Så vi besluttede os at gå tilbage til hotellet og mødes med pigerne, hvor vi holdt grand prix aften, og jeg fik et velfortjent hvil i sengen, det var godt at få strakt lidt ud. Vi hyggede, grinede og snakkede, og da kl. Var 23, sagde vi godnat og min bror tog hjem igen. Det var bare så dejligt at se ham igen.

Fredag D 28.05.10

Vi sov lidt længe i dag. Jeg blev vækket kl. 8. 30, fik pakket sammen og fik morgenmad på hotellet. Derefter startede hjemrejsen. Vi kørte med taxa fra hotellet til banegården, hvor jeg fik handlet DVD ’er. Kl. 11.30 gik toget mod Rødekro. Det har været dejligt at være i København. Samarbejdet har fungeret rigtig fint. Jeg er i hvert fald overbevidst om, at jeg skal til København igen, og da rejser jeg gerne med tog igen. Det kan sagtens lade sig gøre med kørestol og folk er meget flinke til at hjælpe mig. Kan varmt anbefales til andre kørestols brugere. Så i behøver ikke holde jer tilbage! København har mange spændende ting at byde på og det er dejligt at besøge min Familie.

KL 15,00 ankom vi til Villa en, godt trætte!