Verdensmester ned vilje

Peter Christensen og Bente Hoffman Verdensmester med vilje.

Jeg har fundet denne bog interessant, fordi at jeg kan forstå hvad han mener og går igennem, og jeg kan sætte mig ind i hvordan han har det. Bogen er en selv biografi og omhandler Peter Christensens liv, hvor der altid har været fart over feltet. Men en ulykke satte en stopper for dette som 22årig havde han fuld gang i sin karriere på mange områder. Han arbejdede som model og havde fået en læreplads som reklame tegner, det var hans store drøm at få denne læreplads, da han elsker at tegne og var rigtig god til det. Udover sin model karriere og læreplads, var der også en anden ting som fyldte utrolig meget: kick BOXING! Han er danmarksmester, europamester og verdensmester i kick BOXING! Peter ender i september 1998 i en bil ulykke, og ender i koma. Bogen er blevet mulig at skrive på grund af den dag – bog hans mor førte gennem hele hans sygdoms forløb. Gennem hans fortælling følger man ham fra hans liv før ulykken og til hvor han nu er. Hvordan han efter ulykken ender i koma og først 3-4 uger efter, har øjenkontakt med andre mennesker igen. Gennem tiden efter ulykken skal Peter genvinde alle sine normale evner igen som for eksempel at spise selv. Det går langsomt med at lære det hele igen, men der sker fremskridt! Efter ca. 5 måneder på sygehuset bliver han overflyttet til et plejehjem. Og herfra hører man, hvordan han kæmper sig op til det liv, som han har i dag. Bogen fortæller om, hvordan det er umuligt at kæmpe for at nå et mål uden at komme til at såre sig selv eller andre. jeg synes at bogen er rigtig god, da den har nogle gode pointer. Pointen om at hvor der er vilje er der vej, er en stor en af dem. Bogen viser hvor vigtigt det er, at man bliver ved med at kæmpe for det man gerne vil. Derfor vil jeg gerne anbefale Peter Christensens SEIVBIOGRAER til jer. Den er godt skrevet og interessant læsning. Denne bog fås både som lydbog. Det er Poul Bekker, som har indtalt bogen som lydbog.  God fornøjelse